[qrpcat] Curiosa estació QRP/QRPp

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dij ago 1 15:30:19 CEST 2013

Hola llista,

La setmana passada vaig tenir un QSO en USB 28MHz amb el simpàtic Franco I5KAP. Em va dir que sortia amb només 5W i era la única estació d'Itàlia que m'arribava en tota la banda. Si mireu amb quina antena surt, ja entendreu el perquè !

He mirat el seu qrz.com i és ben curiosa la seva estació al més pur estil "retro".

També és sorprenent els països que ha fet amb un W.T. i 360mW !! amb el sistema que anomena "cross mode", ajudat amb un BFO per escoltar SSB amb un receptor de AM. Per cert, un sistema que també fa molts anys enrrera havia experimentat, doncs havia fet molts contactes amb estacions en banda lateral però jo sortint en AM, gràcies al BFO (tret de la revista Radiorama) que havia connectat a una emissora CB de 80 canals AM. En general es donava el cas que l'altre colega no s'enterava que jo estava en AM i com que jo el podia sentir OK, així anava fent QSO's i quan rebia les QSL's indicàven USB o LSB, però, està clar, jo hi posava AM.
El que desconeixia és que aquest sistema tingués el nom de "cross-mode".

Salutacions.

Joan EA3FRI