[qrpcat] 1eres proves cúbica

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dll ago 5 11:20:07 CEST 2013

Bon estiu llista,

Abans de res, benvingut Jaume !!

Estic fent les primeres proves amb la cúbica ressucitada abans d'alçar-la i s'ha notat la retallada, potser ara m'he passat un pèl, tinc el centre de banda (segons el medidor de ROE) a 28.685 i segons les anteriors proves, quan vaig apujar l'antena, aquest centre de banda també em va pujar (uns 100KHz) i el voldria a 28.500.

Això no seria cap problema si l'antena no fos tant estreta (té un marge d'uns 800KHz sense passar de 2 de ROE) i ara em trobo que al marge de digitals (tot i que no hi surto) estic a 2,5 de ROE.

Algú sap si sempre que dones alçada a una antena li puja el centre de banda ? Suposo que al variar les impedances també varia el punt de ressonança.

Com podria eixamplar el marge de l'antena ? Imagino que es deu comportar com una yagi i hauria de variar la separació dels elements a costa de perdre directivitat, factor Q, etc.

Amb el balun 1:1 connectat (calculat a 28.500) he notat que l'antena s'adapta millor per la part de baix (per dalt no s'ha notat res), o sigui, he guanyat més amplària, ara és d'uns 960KHz, això no sé si és bó. Ara el centre de banda ha baixat a 28.600. Sense analitzador vaig a les palpentes...

P.D. m'enterat que ara quan compres una crema allargadora de penis, et regalen una antena EH !!
Ja, ja, encara ric...

Gràcies,

Joan EA3FRI