[qrpcat] Modificacions a l'encoder òptic

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
div gen 11 20:01:21 CET 2013

Hola llista,

Encara que per parts vaig enviant els meus experiments.
Com segurament vàreu veure al missatge anterior hi ha una plaqueta
"veroboard" enganxada a l'encoder. Avui us adjunto l'esquema d'aquesta
placa.

Quan aconsegueixi construir tota la ràdio haure de posar un polsador ja
que el dial del icom no el té. També vull posar un polsador amb
enclavament per a desconnectar l'alimentació de l'encoder i deixar
"clavat" l'vfo. Pot acabar tenin un aspecte "molt icom" amb un polsador
"step" en un cantó del dial i un "lock" a l'altre...

Fins ara les caràtules dels equips (entre d'alttres mètodes més
primitius) les feia imprimint una fulla d'acetat per transparències amb
una impressora laser i enganxant-la al frontal. Queda francament bé però
el resultat és altament dependent de l'adhesiu que s'utilitzi. A més
quan el frontal queda just a ran dels laterals (les caixes "bones" les
tapes sobresurten lleugerament i el canto del frontal queda amagat) les
puntes de l'acetat tendeixen a desganxar-se quan manipules l'equip. Ara
he vist a ebay unes etiquestes adhesives de plàstic transparent de mida
A4 i imprimibles amb laser. La meva esperança és que funcioni tan bé com
l'acetat però ja porta l'adhesiu incorporta i a més serà més flexible,
amb la qual cosa espero que podré fer-lo sobresortir de la caràtula i
doblegar-lo cap a dins per evitar que es desenganxi. Ja us ho explicaré.

Name: encoder.pdf
Type: application/pdf