[qrpcat] Novetats ea3hoa

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dim jul 16 13:12:50 CEST 2013

El comentari de connectar els equips a un terra comú, m'ha fet pensar en un article de l'EA3OG (conferenciant sobre SDR d'aquest Mercaham) en el qual es mostra totalment en contra d'aquesta habitual pràctica :
http://radioaficion.biz/?p=511

73's de Joan EA3FRI

________________________________
 De: "ea3ert a qrp.cat" <ea3ert a qrp.cat>
Para: Llista QRP.CAT <qrpcat a qrp.cat>
Enviado: Viernes 12 de julio de 2013 10:58
Asunto: Re: [qrpcat] Novetats ea3hoa

Hola llista,

A 2013-07-11 21:58, such escrigué:
> Hola colla,
> Una vegada païdes les compres a Mercaham he anat començant a fer
> instal•lacions i proves.
> Primer repolir l’equip (arreglar el selector de bandes ,l’smeter....
> en fi
> “una puesta a punto” con tal de passar l’ITV.

No tothom a la llista sap de què va: en EA3HOA va adquirir a l'últim
mercaham un Yaesu FT-102 d'aspecte impecable i a preu de saldo (i un pes
considerable!).

> A fi de passar la prova de foc vaig participar al concurs de S. M. El
> Rey.
> Tot un èxit, salvant distàncies evidentment. Total un sac de 60
> contactes
> (no està mal, per ser la primera vegada) i l’equip PERFECTE!!!.

Felicitats.

> He muntat l’antena de nou elements per 144Mz. Tothom (menys la XYL diu
> que
> la casa ha millorat (serà per les antenes???)

Era una antena creuada 9+9 comprada al Mercaham, reconvertida a una
yagi "normal". Endivineu qui té els altres 9 elements per fer-se una
directiva de 2m?

> He col•locat una pica de tres metres de terra connectada a tots els
> màstils de les antenes i als equips. De moment, essent sincers, no hi
> he
> notat masses diferències.

Has fet proves A/B amb la terra?

Has fet proves A/B amb l'antena? Vull dir: has provat a substituir
l'antena per una resistència de 50Oh deixant la resta de la instal.lació
igual? Això és per veure si la captació de soroll és per l'antena o per
la malla del coaxial. Si finalment determines que la captació de soroll
no és per la xarxa elèctrica, ni per la terra ni pel coaxial, la única
solució és moure de lloc i/o canviar l'antena.

> I ara, que soc uns dies a BCN, sense antenes “que llevarme a la boca”
> m’he
> dedicat al sistema digital (tota una passada, és un altre mon).
> Amb un tros de fil lligat a la barana, el meu 817 i un portàtil estic
> rebent senyals amb format PSK31 de tot el mon, tot hi que només surten
> amb
> potències de 30W (Xina, Nova Zelanda Islàndia etc. etc...)
> També he començat a rebre les primeres imatges amb SSTV, de moment amb
> una
> qualitat encara millorable, tot és començar.

Per això amb equis autoconstruits minimalistes en cw i digitals es fan
meravelles. Un rtx mínim és un oscil.lador i un mesclador. Mira diversos
disenys del EA3FXF per al EA-QRP-Club. Amb un tros de fil i un pc...

> Per últim que us sembla la QSL ????

Està molt bé però et faig algunes suggerències:
- Els quadrets de /m /p posa'ls al darrere de l'indicatiu, a dalt. (Com
que estaràs en un altre lloc és bona idea deixar espai per a posar el
QTH locator /m o /p).
- Redistribueix l'espai per les anotacions: cal més espai per la data i
hora i menys per la banda i el mode. Marca d'alguna forma el format de
la data (dd/mm/aaaa) ja que en diferents països es fan servir formats
diferents i 01/03/2013 vol dir març a Catalunya i gener a EEUU.
- Escaneja la teva signatura o deixa lloc per signar la QSL.
Estrictament el que dóna valor a una QSL és la signatura de l'operador.
- La referència a Spain a l'adreça igual l'has de canviar d'aquí a un
any :-)

A reveure.

Toni