[qrpcat] Analitzadors antena

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim jul 23 12:32:44 CEST 2013

> Se conecta por USB a un ordenador (que le sirve de alimentación),
> donde se hace correr el soft de análisis gratuito que hay en la página
> de FoxDelta. Se calibra (hace falta un BNC cortocircuitado) y a
> correr. No me dio ningún problema en ningún momento.

Només fa calibració de curt-circuit?
Normalment es fan quatre mesures per calibar els VNA i similars, el que
s'anomena SOLT (Short, Open, Load, Terminated).

> El cacharro se limita a hacer barridos por toda la HF y a mostrarte
> el parámetro S11 (return loss). Vamos, que vectorial no es, pero lo
> que decía: por ese precio...

Fà el càlcul de la ROE per programa suposo. De fet tots els
analitzadors medeixen el qüeficient de reflexió (rho) i calculen la ROE,
ja sigui de forma analògica en un medidor d'agulla o digital amb un
micro.

> [...]
> ajustado en la frecuencia central a mínima SWR. El resultado os lo
> adjunto. En el gráfico se aprecia que el puñetero filtro es MUY
> estrecho. Lo alineé sobre 7.070 MHz y me dio estos resultados:
>
> Resonance at: 7.066.932 Hz
> SWR: 1,02 ReturnLoss: 38,4dB
> BandWidth @1.5SWR : 44 KHz
> BandWidth @2.0SWR : 74 KHz
> PassBand filter Fc: 7.066.932 Hz
> BandWidth @3dB : 4 KHz [F1:7.064.874Hz, F2:7.068.990Hz]
> Q: 1716,9
>
> Con esto a duras penas oiré la mitad de la banda... toca cambiar de

El filtre és un doble sintonitzat acoblat per capacitat? Si així només
has de canviar el condensador d'acoblament. Un filtre tan agut
normalment és simptoma de sub-acoblament. Per confirmar-ho hauries de
mesurar les pèrdues en la banda de pas.