[qrpcat] Voleu un qrp per 40m?

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dij abr 3 18:13:53 CEST 2014

Hola llista

S'està citant mauricio del campo <ea3tz a yahoo.es>:

> Peró he decidit fer-hi un lineal amb  mos-fets de baix cost, per  40
> i 80 mts.
>
> Després de probar molts tipus de transistors, he vist que els
> IRFP150, es porten be,  no son dificils d´adjust, i el preu a
> Diotrónic es de  1,059 eu + iva.

Són molt populars els IRF510 que són de la mateixa casa i costen menys
d'un euro.
Donen menys potència però com que les capacitats interelectròdiques
són menors poden treballar  en les bandes altes (fins hi tot en 6m!).
Adjunto la compartiva.

> Per els nuclis de ferrita, faig servir els clássics usats per treure
> intérferencias als cables. La permeabilitat es alta i es comportan
> similars als Amidon molt mes cars.
>
> Solament amb 2 transistors, alimentats a 13,5 V,  i amb un consum
> max de  30 A , entregan  130 V  rf  sobre una càrrega de  50 ohm.
> Segons els cálculs,  voltatge al cuadrat partit per la R son els
> watts de pic.( mes de 300 w )

Veig que l'estil de construcció és com els dels linials a làmpades:
entrada sota el xassis sortia a sobre. Aquesta disposició és molt bona
per evitar autooscil.lacions. [Raul no riguis, ja sé que no sóc el més
indicat per parlar d'aquest tema.]

> Algú de vosaltres te experiencia amb amplis de mos-fets de baix cost ?
> Si es aixís, quins resultats heu obtingut ?

He muntat algun linialet amb IRF510. Amb un sol transistor a 12V
surten 10W de RF a 14MHz. Tinc en projecte fer-ne un amb un push-pull
de 2 que (segons text) ha de donar 50W alimentat a 30V.

Com a bon aficionat al qrp no tinc massa experiència en linals d'alta
potència :-)

> Adjunto fotos del xassis de probes, i de las envolvents d´ RF, tant
> amb sortida lineal, comb amb una compressió d`rf de 6 dB.
>
> Els controls de modul-lació, tant amb lineal, comb amb molt forta
> compressió d´rf son bons i no s´aprecien distorsions al audio.

És estable per a qualsevol impedància (raonable) de sortida?
Fins a quina freqüència treballa?
ROE d'entrada?

> Si voleu mes infos, no dubteu a preguntar.

Doncs sí: vull veure l'esquema!

Name: mosfets.png
Type: image/x-png