[qrpcat] Antena (improvisada) a la finestra

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div des 19 14:02:26 CET 2014

Hola llista

S'està citant RAUL MARTINEZ PUEBLA <rmartinez a ub.edu>:

> Miraré de fer un esquema semblant al que proposes.. el problema és
> que no puc treure masses coses per la finestra. Potser la canya de
> pescar, però no els 7 metres que té, encara que serà de nit i la
> canya és negra... ja veurem.

Ei, que jo només he proposat un metre! Just per allunyar tant com
sigui possible el radiador de la "pell" metal.lica de l'edifici.

> El problema seran els contrapesos: no crec que puguin ser de més de
> 4 metres. Així i tot, serà millor que el que tinc ara (res).

Com és un muntatge per tenir a casa, el que jo faria és tenir un joc
de viu/radials per cada banda d'interès. En portable o instal.lat a
dalt de l'edifici opinaria una altra cosa però com serà de muntar i
desmuntar, pots muntar el que et convingui en cada moment en funció de
l'hora del dia i la propagació.

> A veure si puc acoblar el muntatge en 6-10-15 i llenço quatre crits
> aquesta nit.

En 6 ni et molestis. No hi ha propagació i sense propagació no he
sentit mai ningú.

Per 10-15 miraria de fer 1/4 d'ona. De totes maneres de nit tampoc
faràs res. Jo que tu provaria 17 o 20m (40m pot ser excessivament
llarg.)

Per vint jo faria això: una canya (pots ser prima) de 1m i un viu
total de 5m, dels quals 4m penjaran cap avall amb un PETIT (no cal
matar ningú si es treca el fil) pes a la punta. I tants radials com
puguis (2 podria ser un bon nombre) de 5m. Si no caben estirats, poden
doblegar-se en zig-zag o enroscar-se en un tub de cartró per formar
una bobina.

> Cap recomanació extra? (baluns, xocs -suposo que un seria
> recomanable-, etc...)

Balun no ja que és una antena assimètrica. Si l'acoblador fa be la
seva funció, no hauries de tenir retorn pel coaxial entre l'equip i
l'coblador. Per precaució pots posar-hi unes ferrites, igual que als
cables d'alimentació (si vas a xarxa). És important NO connectar la
massa de l'equip (ni l'antena, ni l'acoblador...) a la terra elèctrica
de l'edifici per evitar interferències.