[qrpcat] RV: QRP a catalunya

Toni - EA3ERT ea3ert a qrp.cat
dim feb 11 13:41:43 CET 2014

Hola llista

> D'altra banda, he tornat a posar-me amb l'MST. El VFO ja funciona, i he
> soldat les resistències de la "placa gran". Ara estic en espera de tornar
> a tenir temps per soldar-hi els condensadors.

Digues-m'ho a mi. El meu MST porta esperant-me a sobre la taula del taller
des del dia 18 d'agost...    sniff!

De fet el transceptor ja està muntat i funcionant, el que em queda és
acabar de posar-lo a la caixa i els complements: com que no em cabia un
s-meter tradicional hi posaré un a leds, que tinc a mig muntar.

 El problema que tinc, més
> enllà de la manca de temps, és que no sé si disposo dels condensadors
> adients. En tinc de ceràmics, NP0, de polièster, electrolítics, i a la
> llista de materials apareixen uns "monolítics", que, per manca
> d'experiència, no sé si són ceràmics o de quin coi de tipus. El que us
> deia: manca d'experiència. Els que són de desacoblament no semblen
> crítics, la resta...

Jo he posat de disc ceràmics i ben bé que va.

De fet no hi ha quasi cap condensador crític a l'MST. Els únics que han de
ser NP0 són els del modulador balancejat, el BFO i el filtre de cristall.
Si no ho són igualment funciona però podria passar que amb la temperatura
es mogués mínimament la supressió de portadora i la resposta d'audio.
Tenint en compte les toleràncies de la resta de components la influència
ha de ser mínima, però com que la totalitat de condensadors ceràmics que
he comprat per internet ara són tots NP0 doncs no costa res posar-los.

La resta de condensadors té molt poca importància la deriva que puguin
tenir, ni es notaran.

El que he vist és que substituint el driver per un amb més guany la
potencia de sortida augmenta. De fet en el Fivehead el mateix fet del pas
final (IRF510) dóna 10W sense ni immutar-se. (I si filem prim a 30V pot
arribar a donar quasi 30W).

73's de Toni