[qrpcat] Voleu un qrp per 40m?

mauricio del campo ea3tz a yahoo.es
dll mar 31 08:22:17 CEST 2014

Hola llista, bon dia.

Desde fa molt temps, vaig rebent les vostres infos, i m´agradant molt, es veu que estèu molt al aguait de les novetats.

Aquest hivern, vaig repassar un vell equip Yaesu  FT7,  i l´he deixat funcionant prou be.  Sols entrega uns 12 W.

Amb una bona antenna es suficient per molts contactes.

Peró he decidit fer-hi un lineal amb  mos-fets de baix cost, per  40 i 80 mts.

Després de probar molts tipus de transistors, he vist que els   IRFP150, es porten be,  no son dificils d´adjust, i el preu a Diotrónic es de  1,059 eu + iva.

Per els nuclis de ferrita, faig servir els clássics usats per treure intérferencias als cables. La permeabilitat es alta i es comportan similars als Amidon molt mes cars.

Solament amb 2 transistors, alimentats a 13,5 V,  i amb un consum max de  30 A , entregan  130 V  rf  sobre una càrrega de  50 ohm.
Segons els cálculs,  voltatge al cuadrat partit per la R son els watts de pic.( mes de 300 w )

Algú de vosaltres te experiencia amb amplis de mos-fets de baix cost ?
Si es aixís, quins resultats heu obtingut ?

Adjunto fotos del xassis de probes, i de las envolvents d´ RF, tant amb sortida lineal, comb amb una compressió d`rf de 6 dB.

Els controls de modul-lació, tant amb lineal, comb amb molt forta compressió d´rf son bons i no s´aprecien distorsions al audio.

Si voleu mes infos, no dubteu a preguntar.

Salutacions

maurici

ea3tz

Granollers