[qrpcat] Mòdul dial digital

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dij oct 23 13:42:38 CEST 2014

Gràcies Toni per la interessant explicació, pensava en alguna cosa més simple, això té molt bones prestacions, però clar, també cal més dedicació i coneixements. Si algun dia poses fil a l'agulla, ja ho faràs saber, gràcies!!
Joan EA3FRI

     El Miércoles 22 de octubre de 2014 13:39, "ea3ert a qrp.cat" <ea3ert a qrp.cat> escribió:

S'està citant Joan Tubau <j_tubau a yahoo.es>:

> Es podria adaptar a la Super Star 360FM per anar amb dial enlloc de
> conmutador de canals ?Gràcies per la info. Salutacions.

Resposta curta: sí.

Resposta llarga:

a) aquest mòdul només és un dial: mostra la freqüència però no fa res
per a controlar-la. De fet és el mateix que ja tens.

b) Per a fer el que vols (que jo també vull!) i que podria ser molt
útil per a tornar a  posar en funcionament motls equips de 27 amb SSB
que ara mateix quasi es regalen cal fer un circuit de control digital
amb una sortida paral.lel de 9 bits i una sortida analògica de tensió
contínua.

Aquest és un projecte que tinc pensat fa molt temps però les
obligacions familiars i laboral no em permeten posar-m'hi.

Cal un microcontrolador: pic, arduino.... qualsevol servirà per
aquesta funció. Els preus són ridículs.
Amb el micro s'hi ha d'afegir un encoder i poca cosa més.

El que hem d'obtenir són 9 bits per a substituïr el conmutador de
canals i la lògica de control de bandes (alts, mitjos, baixos...) i
una tensió contínua per al varicap del control "coarse". Amb els 9
bits obtenim 511 canals de 5 o 10Khz i amb el vàricap una variació de
15Khz amb 256 salts de freqüència. Al meu parer, el més raonable fóra
utilitzar (per programa) 400 canals de 5KHz i 200 salts en el variable
per a cobrir 5KHz. Amb això obtenim 2MHz de banda (tots els 10m) amb
un salt mínim de 25Hz. Pràcticament com un VFO. A partir d'aqui tot es
programació. S'hi poden posar memòries, 2VFO's, split, escàner....

Bàsicament cal un(uns) valents que es posin a programar.

73's de Toni