[qrpcat] Sol·licitut ajut per muntar una antenna (diplexers)

Joan Amigó joanamigo a gmail.com
dis feb 21 00:48:17 CET 2015

Hola llista,

Moltes gràcies Toni, a veure si me'n vaig sortint!

73 i bons DX
Joan

-----Mensaje original-----
De: Qrpcat [mailto:qrpcat-bounces a qrp.cat] En nombre de ea3ert a qrp.cat
Enviado el: jueves, 12 de febrero de 2015 17:58
Para: Llista QRP.CAT
Asunto: Re: [qrpcat] Sol·licitut ajut per muntar una antenna (diplexers)

Hola llista,

Segueixo amb el tema de les antenes.

> Amb el tema de posar un duplexor i siguent més complicat ja no
> m'atreveixo, prefereixo canviar el cable RG-58 que tinc per
> Decamètriques per aquest RG-174, que segur que em serà més fàcil de
> poder-ho fer.

És més complicat en el sentit que has de posar més aparells. Tenir dos cables de baixada és intrínsecament més senzill però pot ser més complicat de portar a terme.

Els diplexers comercials poden costar sobre uns 40 euros [http://www.locuradigital.com/duplexores/cf706n_cometduplexor_especial_ft-857-ft-857d.htm]. Vés alerta que n'hi ha per diverses bandes.

Bàsicament tenen 3 connectors: un de comú on va el cable de baixada, un per HF fins a 30 o 50MHz segons el model i un per V-UHF de 100MHz cap amunt.

Són aparells completament passius (no requereixen corrent) i reversibles (el mateix serveix per unir dues entrades en una sortida com per separar una entrada en dues sortides.)

Els models comercials són cars ja que estan fets per permetre transmetre a través seu. Per recepció es poden construir més petits per molt pocs diners.

Fins ara.

Toni, EA3ERT