[qrpcat] Sol·licitut ajut per muntar una antenna

Joan Amigó joanamigo a gmail.com
dis feb 21 00:53:24 CET 2015

Hola llista,

Em reitero en donar-te les gràcies Toni, m'has obert aquí una quantitat de possibilitats que ni sospitava.

73 i bons QSO en QRP
Joan

-----Mensaje original-----
De: Qrpcat [mailto:qrpcat-bounces a qrp.cat] En nombre de ea3ert a qrp.cat
Enviado el: jueves, 12 de febrero de 2015 18:04
Para: Llista QRP.CAT
Asunto: Re: [qrpcat] Sol·licitut ajut per muntar una antenna

Hola llista,

Poden aconseguir-se sense problemes. Vigila que els de transmissió són molt cars per a l'aplicació que tu vols. Poden construir-se de forma senzilla i barata. Mira't aquesta web per exemple [http://www.mds975.co.uk/Content/aerials2.html]

> L'antenna loop puc mirar de fer-me'n alguna a veure que tal funciona,
> que també he vist alguns tutorials i no semblen massa difícils de
> muntar, l'unic que es deu tenir de fer quan està acabada per millorar
> la senyal deu ser, moure l'orientació del loop fins a aconseguir la
> millor senyal, veritat?.

S'han de fer dues coses: sintonitzar l'antena ja que és de banda molt estreta i quan et mous 30-50KHz ja has de retocar-la i girar-la per captar el senyal, ja que són directives.

El que siguin de banda estreta és pesat ja que en sintonitar el receptor, has d'anar retocant l'antena, però és molt bó ja que elimina una gran part del soroll.

73's de Toni, EA3ERT