[qrpcat] Nous productes

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div ago 26 12:16:13 CEST 2016

Hola llista,

He vist dues coses (que en realitat són tres) que em semblen
interessants:

Un mòdul de filtre d'àudio DSP extern amb pantalla lcd per a
configurar-lo a
www.elekitsorparts.com/product/external-audio-dsp-filter-module-ssbcw/
per 75 dòlars més ports. El fabricant (Funtronics) de tant en tant també
en ven alguns a l'ebay americà, que surten millor de preu i t'estalvies
l'IVA i la duana.

Si pràcticament fa quatre dies els ùnics filtres DSP disponibles eren
els de les cases "grans" (MFJ, BHI) en relativament poc temps s'ha
augmentat l'oferta: Cumbria Designs i Sotabeams, dels quals ja n'hem
parlat a la llista i ara Funtronics.

La segona novetat prové de QRP Labs i és una però són dues. M'explico:
per una banda han tret un mòdul de receptor per SDR basat en mesclador
de quadratura [http://qrp-labs.com/receiver.html]. Aquest mòdul rep
senyal de RF i la mescla (en quatre llocs) amb la d'un VFO per tal
d'obtenir els senyals I i Q (fase i quadratura) necessaris per als
programes SDR basats en tarja de so de PC. El mòdul costa 25 dòlars més
4.9$ del filtre passabanda que triem. A això cal afegir-li un VFO de la
nostra elecció i ja tenim un receptor SDR monobanda de bones
prestacions. Si preferim la tècnica analògica al SDR, la segona novetat
és una placa de filtre de fase per a obtenir SSB a partir dels senyals
I-Q del receptor [http://qrp-labs.com/polyphase.html]. Aquest filtre
costa 11$ i ens proporciona un receptor monobanda de bones prestacions
(molt similar al R-2 de l'ARRL).

Total que amb quatre duros podem construïr-nos un bon receptor.

73's de Toni, EA3ERT