[qrpcat] Presentació i acobladors qrp

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dij des 22 13:33:13 CET 2016

Hola Jossep

A 2016-12-20 21:58, Josep Elias escrigué:

> Em dic Josep (EA3GMH). Sóc nou a la colla i, per tant, no conec el seu
> tarannà. Si cometo cap irregularitat, us prego que me n'excuseu.

Cap problema.

Només sentit comü: la llista és pública i els missatges queden visibles.
Per tant com si fós un fòrum.

> Volia preguntar-vos si coneixeu cap mena d'acoblador per a qrp, on
> podria trobar-lo i al voltant de quin preu >hauria de comptar per a
> haver-lo. Moltes gràcies,

La primera pregunta és per a que vols l'acoblador: fix o portable,
interior o exterior?

Si el vols per a fix, t'aconsellaria comprar-ne un de "potència normal"
(100W) i que en qrp ja acobli. Si en un futur utilitzes un altre equuip
ja et servirà i la diferència de preu és molt petita.

Si és per a portable la cosa canvia ja que la mida, el pes i el consum
de bateria són importants. Especialment si vas a peu. Per a aquesta
finalitat el T-1 d'Elecraft no té rival: és molt petit, acobla "tot",
pesa poc i amb una pila de 9V dura un any d'operació. Només té un sol
problema: el preu. 140$ en kit i 160$ muntat. Més ports, IVA i
aranzels....   fàcilment passarà dels 200 euros
(http://www.elecraft.com/elecraft_prod_list.htm#T1). La segona millor
opció segurament és el LDG Z817. Funciona amb piles i està pensat pel
Yaesu 817 encara que funciona amb qualsevol altre equip. Es troba aquí
al voltant del 140 euros nou.

ja ens diràs què i què no.

73's de Toni, EA3ERT