[qrpcat] Muntatge kit

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div jul 29 11:56:20 CEST 2016

Hola llista,

Jesús, en la meva experiència acostuma a ser més fàcil muntar els kits
per blocs funcionals i anar-los provant que muntar-lo sencers i provar
el conjunt acabat.

Es poden fer moltes proves sense instrumental sofisticat. Ara bé cal
tenir un mínim molt mínim: una càrrega artíficial (dues resistències de
100 Ohms/2W en paral.lel és suficient), un mesurador d'estacionàries
(serveix un de 27) i un receptor de banda correguda (serveix un
"musiquero" multibanda que tingui ssb o bé un transceptor amb recepció
contínua.)

Suposem que ja has passat la primera prova de que res es cremi i que el
display del DDS funciona i els controls funcionen correctament. Comprova
la tensió d'alimentació a les potes de tots els integrats i a les línies
de RX i TX. En cas que no sigui correcte comença a investigar per aquí.

Proves a fer posteriorment:

- Àudio en recepció (1): amb l'altaveu connectat i el volum al màxim,
toca amb el dit mullat el conctacte central del potenciòmetre. Hauries
de sentir un soroll ronc dels 50Hz de la xarxa. Si no és així revisa
l'etapa.

- Audio en recepció (2): amb l'altaveu connectat i el volum al màxim,
toca amb el dit mullat la resistència R16. Hauries de sentir un soroll
ronc dels 50Hz de la xarxa, més fort que en el cas anterior.

- Àudio en transmissió: Provisionalment desconnecta R13 de la línia 12V
TX i connecta-la a 12V RX. Desconnecta R7 del modulador balacejat i
connecta-la a la pota central del potenciòmetre de volum. Connectant un
micro i altaveu hauries de sentir la teva veu. Si no és així revisa.

- Freqüència del BFO: agafa un receptor i connecta un cable nomarl, de
connexió, al connector d'antena. Acosta el cable al BFO i sintonitza
fins que sentis el senal de l'oscil.lador. Connecta i desconnecta
l'alimentació per estar segur que és el senyal desitjat.

- Freqüència del DDS: connecta un receptor amb un cable al connector
d'antena. Acosta el cable al DDS i sintonitza fins que sentis el senal
de l'oscil.lador. Connecta i desconnecta l'alimentació per estar segur
que és el senyal desitjat.

Si tot això funciona i no reps res, el problema ha d'estar en la FI o el
pas en alta. Com a mínim necessitaríes un oscil.lador a cristall o un
altre transceptor de la banda per a poder fer proves fiables.

Quan funcioni en RX, passem a les proves de TX, però serà en un altre
missatge.

73's de Toni,EA3ERT

A 2016-07-26 20:29, Jesús Reverte escrigué: