[qrpcat] Radials per a vertical HF?

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
div oct 19 22:23:30 CEST 2018

Hola Arnau (i la llista),

El 19/10/18 a les 19:51, Arnau Perelló ha escrit:
> Algú té experiència amb sistemes de radials?
>
> Bàsicament el problema que tinc és que no tinc res proper a  50 Ohms a
> la base de l'antena (suposo) i no puc carregar. ROE>3. De fet no puc
> carregar ni amb un pas final a vàlvules, o sigui que deu estar fatal.

Tens una bobina entre viu i massa al peu de l'antena?
Les verticals sobre un pla de terra perfecte han de tenir un impedància
d'uns 36 Ohms.

> Tot això a njivell de terra i amb un pla de terra fet amb 15 fils.  Si
> pogués ajustar-la per 40 m ja estaria satisfet (observo que les bandes
> més altes estan super tancades i que van a pitjor :(((

Com són de llargs els radials? A quina distància estan del terra?

Però la pregunta del milió, estacionàries a banda, és: l'antena
funciona? Rep? Et senten?

Ja ens diràs.

73's de Toni, EA3ERT