[qrpcat] Transverter

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
diu feb 10 23:05:19 CET 2013

Hola llista,

Per primera vegada en molt temps he tingut una tarda per dedicar-me a la
ràdio.

Després d'haver esperat llargament els connectors DIN de 8 potes, primer
he fet una interconnexió [intercalant una caixeta amb un relé] entre el
meu yaesu ft707 i el nou (només té 30 anys) transverter de 6m que vaig
comprar (FTV-107R).

A continuació he tingut dos problemes:
- Reiterats curtcircuits per causes desconegudes...????
- Rep correctament però no transmet gens.

El primer, després de donar-li moltes voltes, ha acabat sent el
connector din, que entra en més d'una posició!!!! Teòricament té un
resalt i les potes en un configuració que no ho permeten, però a la
pràctica la ranura de la femella és tan ampla que permet posar el resalt
del mascle i la pimera pota, desplaçant totes les potes de la seva
posició... patètic.

El segon, realment eren dos: un curtcircuit al "jumper" ("latiguillo"??
com se n'ha de dir en català?) que connecta la sortida de baix nivell
del RTX amb l'entrada del transverter. Sempre he dit que els connectors
RCA no són bons per RF... I el segon problema és que el propietari
anterior havia posat un atenuador intern a l'entrada del transverter i
no estava documentat enlloc. L'he tret i tot ha començat a funcionar bé.

Total: ara mateix tinc 3 posicions operatives simultànies: HF, 6m i 2m.

Següent pas: convertir un linial de 27MHz de 200W amb 2 EL509 que vaig
adquirir fa un any a 6m. (Sí, sé que no és molt QRP això.)

73's de Toni