[qrpcat] Plastificadora

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
dim feb 26 00:08:04 CET 2013

Hola llista

Al 25/02/13 13:18, En/na such ha escrit:
> [...]
> en lloc de fer servir la planxa de la XYL, i he fet el següent:
> Desmuntar-la per veure com estava feta (això es dona per suposat) La
> pressió dels cilindres no porta cap ajust, es fa per la duresa de la
> goma del cilindre. La solució ha estat rectificar del cilindre el
> gruix del circuit. La velocitat crec que és correcta i el circuit
> imprès es desplaça amb una bona prensió (si es necessita més sempre es
> poden col•locar unes fulles de paper sota. El problema més gros es la
> temperatura, nomes esta preparat per 100º i no arriba a desenganxar el

En els procediments que he vist amb paper i toner NO es transfereix el
toner a la placa. S'estova i queda el paper enganxat. Aleshores es
remulla amb aigua sabonosa tèbia fins que es desfan les fibres del paper
i, òbviament, el toner (i les restes de paper) queden enganxades al CI.

> Dubtes que tinc: Quina temperatura té una planxa a “màxim”?
Segons sant google la posició per cotó està entre 140 i 210 graus.
> Resistirà el cilindre de goma de la “plastificadora” la temperatura
> que necessito?
?? No crec que hi hagi cap altra manera que provar-ho. Si has rebaixat
els cilindres possiblement tinguis encenalls de goma per a fer proves
tèrmiques.

> L’aparell està construït tot amb plàstic, transmissió, bancades, etc.
> La caixa és de plàstic i amb la temperatura actual no es pot tocar amb
> la ma (sempre queda treure la tapa) De moment continuo amb el sistema
> primitiu però no ho deixo, pensaré com poder augmentar la temperatura
> i si fer possible anar endavant i endarrere
He vist en algun lloc gent que utilitza un "fuser" de fotocopiadora o
làser. Aquests crec que agafen més temperatura