[qrpcat] Kits et alter + mides antena

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dim jul 16 14:10:13 CEST 2013

Gràcies per l'explicació sobre el processador, molt interessant.
O sigui, no és per millorat la qüalitat d'àudio sino per "empènyer" la modulació i per tant la potència.
Ara hauràs d'explicar el perquè es fa així, o sigui, l'avantatge de convertir l'àudio en RF per després tornar a treure la RF, perquè tanta feina ?

Lo de la càmara, tens tota la raó, tampoc ho vaig rumiar molt, vaig mirar que la pròpia antena no tapés les vistes ja que el màstil només fa 2,5m... a la que pugui, la fixo al màstil ara que ho tinc a mà.

Aprofito...
Per calcular longituds d'antenes, quina velocitat de la llum s'hauria d'agafar, 300 o 306,525 (o algo així que he vist però no sé d'on surt) ?

Per ex. per calcular el balun 1:1 (amb coaxial) que he posat a la cúbica he fet :
300 entre 28,500 = 10,53 X 0,82 (factor de velocitat de l'Aircell 5) = 8,63 m. (ona complerta). Pel tros de 3/4 d'ona queda a 6,47m i pel tros de 1/4 d'ona queda 2,16m.
És correcte ?

Les mides de l'antena surten d'un programa d'ordinador entrant-li com a freqüència central 28,500 MHz. Tot i així em queda centrada més avall i he escurçat un 1,5% tots els elements.
No tinc clar si també hauria de fer el mateix amb la distancia entre elements.
Entenc que el balun és un tema apart i no he variat les mides que acabo de dir.

Respecte la longitud del cable de baixada, és gaire important ?  Hauria de ser de múltiple de 1/2 ona... múltiple impar ... o tan li fot si balun i antena son propers als 50 ohms ?

Salutacions,

Joan EA3FRI