[qrpcat] Verificadó transistors

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
dic maig 29 23:38:17 CEST 2013

Hola,

Això si que és muntatge "breadboard"!

Em sembla molt interessant però no acabo de copsar el funcionament del
comprovador.

Suposem només la meitat superior de l'esquema. Del secundari del
transformador de la xarxa s'obté el pols del trigger de la base de temps
de l'oscil.loscopi. A partir d'aquí la tensió en base del transistor en
prova augmenta a partir de la resistencia ajustable de 5K, però al
mateix temps el transistor que rep corrent de base per p1 deriva un part
a massa (i per tant disminueix la tensió.) Suposo que l'efecte total és
generar una rampa de tensió de base però no entenc el mecanisme. I a més
a més hi ha un altre transistor que deriva la tensió de col.lector a
massa. Si pots fóra bo que numeressis els components a l'esquema per a
referir-nos a ells i que posessis unes fotos dels senyals en diversos
punts del comprovador.A veure si m'ho pots fer una mica entenedor.
Reconec que en quan em treuen de la RF (i només HF-VHF) ni cinc de calaix.

A reveure.

73's de Toni

Al 29/05/13 22:31, En/na mauricio del campo ha escrit: