[qrpcat] Vicis (Icom 740)

Toni ea3ert a qrp.cat
div oct 25 12:26:43 CEST 2013

Hola llista,

> Com que sóc un viciós i no puc reprimir-me, he comprat un altre icom 740
> a ebay! Per 272 euros ports inclosos s'anunciava com "no funcional,
per
> peces". Segons el venedor porta font incorporarda, s'encen i fa soroll de
> fons però no rep res. El vendeor no és radioaficionat, no té antenes i no
> ha fet cap altra prova. Pot ser que sigui una joia en brut o un munt de
> recanvis pel meu 740. En tot cas, pel preu val la pena provar-ho.

Ja m'ha arribat i funciona perfectament! De fet funciona millor que el meu
propi ic 740 ja que ni tan sols té els potenciometres bruts. El que no té
és cap filtre ni mòdul opcional instal.lat (el meu porta el filtre estret
de 455Khz, la placa de FM i el manipulador electrònic.)

Ara em cal canviar la tensió de funcionament de la font interna (és de
120V de USA). El ventilador és de 100V. Alguna idea per connectar-lo a
230V? Una resistència en sèrie està descartada ja que dissiparia 50w!

He vist un Icom 271 bastant malparat però amb possibilitats de reparació a
un preu interessant. Veurem com acaba la subhasta.

73's de EA3ERT