[qrpcat] Canvi tensió font icom

Toni ea3ert a qrp.cat
dll oct 28 12:56:03 CET 2013

Hola llista,

La font del 740 ja funciona a 230V. I sense haver de desmuntar la placa.
L'experiència és un grau:
- La 1a font la vaig cremar connectant-la directament a la xarxa sense
tocar res.
- La 2a font vaig convertir-la a 230V però vaig patir i em va tocar
desmuntar-la completament. Per a qui no ho sàpìgui (i no té perquè
saber-ho) la placa va fixada per 8 cargols, alguns d'ells quasi
impossibles de treure i reposar. A més cal descollar/desoldar 4
transistors de potència i un doble diode de potència. Tot en una caixa més
plena que un ou (vegeu la foto adjunta) i sota tensió de xarxa. Divertit
tot plegat.
- La 3a (que és aquesta) he aconseguit canviar-la de tensió sense treure
la placa. Amb 4 elements: unes pinces, una lupa binocular, un soldador de
15w fi i molta paciència. He tallat els "jumpers" des de la banda dels
components sense trencar res més. He estanyat els "pads" per sobre (com
que són metal.litzats no hi ha problema) i he reposicionat els jumpers
sense cutcircuitar res (recodeu que van connectats a 230V. Un curt provoca
uns espectaculars focs d'artifici.)

> Perdón, no me había fijado en lo del ventilador. Pues... un triac?
>
> No sé por qué me meto en estos berenjenales, si no entiendo.
>
> Raúl

Tampoc ha calgut! Resulta que desmuntant el ventilador original, el suport
té la mida justa per aguantar a pressió un ventilador estàndar de font de
PC (que funcionen a 12V). Només cal canviar els cargols per uns de més
llargs. Quan tingui un moment miro d'enviar alguna foto.

A reveure.

Toni, EA3ERT

A non-text attachment was scrubbed...
Name: ps35inside.jpg