[qrpcat] Fwd: Re: Vatímetre fallit o els meus problemes amb les matemàtiques

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
dij abr 24 01:00:20 CEST 2014

Ara la resposta:

> No hi entenc gaire en el tema però  Vpic= RMS multiplicat per arrel
> quadrada de 2 només és cert en una ona sinusoidal.

Correcte! Però resulta que la intenció en els nostres transmissors és
que el senyal sigui sinusoidal, en cas contrari vol dir que conté
harmònics. I això és una cosa molt lletja ;-)

Com dius, una
> connexió/desconnexió produeix pics de voltatge molt més elevats....
> suposo que això que dius del condensador és correcte però no ho he
> entès.

Mireu el pdf adjunt.

Sé que el càlcul no és exacte ja que no he tingut en compte la caiguda
de tensió provocada pel propi diode, el corrent de fuga del condensador
i la caiguda deguda al consum del circuit de mesura. Ara bé, totes
aquestes baixades de tensió són insignificants respecte a la tensió
d'entrada. Tenint-les en compte potser serà 1.95V enlloc de 2V però el
tema és el mateix: cal un diode més fort que el que suggereix la simple
lectura de la tensió rectificada.

En un instant donat (t=3) coincideix que l'ànode del diode hi ha una
tensió negativa (-V) degut a que la RF està en la part negativa del
cicle i al càtode hi ha una tensió positiva (+V) degut a la càrrega del
condensador. Per tant el diode està sotmès a una tensió inversa igual a 2V.

> No sé  quins valors et donaria un voltímetre TrueRMS (són carets, ja ho
> sé).

??????? Jo tampoc.

Anant a la pràctica:

Avui he substituït el diode per un 30DF6 (shockty de potència) recuperat
d'una font d'alimentació commutada. Aguanta 600V de tensió inversa i
almenys no l'he cremat. Ara he de fer proves per veure com respon a
altes freqüències i com és (o no) de linial per calibrar el medidor.

Name: diodes.pdf
Type: application/pdf