[qrpcat] Fwd: Re: Vatímetre fallit o els meus problemes amb les matemàtiques

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dij abr 24 13:49:03 CEST 2014

Hola llista,

S'està citant Arnau Perelló <aperello a gmail.com>:

> Merci per la informació. Entenc que fèies les proves amb un generador
> de senyal o amb u TX amb una portadora sense modular i que així es va
> cremar el diode.

Correcte. Les proves les faig amb diverses ràdios depenent de la
freqüènica. Per provar les estàncionàries de hf, 6m, 2m i 70cm ho vaig
fer amb el yaesu 817. Però amb aquest no puc provar els rangs alts de
potència ja que només té 5W. Les proves de potència les faig en
decamètriques amb el icom 740. Totes elles amb portadora sense
moduclació com molt bé dius.

> TrueRMS son els voltímetres de Fluke que donen una mesura de voltatge
> RMS per a senyals no lineals...però els de RF són molt cars (i suposo
> que per a 432MHz molt més!)
>
> http://www.ko4bb.com/Manuals/Fluke/FLUKE_8920A_8921A_8922A_True_RMS_Voltmeter_DataSheet.pdf

Maco, maco. Però el preu....

> I què tal reduint la tensió abans amb un divisor no inductiu?

Ja ho havia pensat però això no farà inviable mesurar petites potències?

He estat fent proves amb el diode d'ahir (30DF6) i no és adequat per a
HF. A partir de 10MHz comença a generar moltes estacionàries degut a
la capacitat de la unió P-N quan no condueix. Ahir vaig estar mirant
datasheet però aquest paràmetre no el vaig trobar. Avui he vist que
amb una polarització inversa de 4V té una capacitat de 32pf! Suposo
que això fa que part de la semi-ona negativa passi a través del diòde
i per tant es derivi una part de la RF a massa mitjançant el
condensador de filtre. Aquest efecte és més acusat com més alta és la
freqüencia degut a que la impedància del condensador és menor cada
cop. És com si posés en paral.lel a la resistència terminal un
condensador de 32pf en sèrie amb un de 110nf.

Si tinc temps, avui ho provaré amb un 1n4007 que només té 8pf de
capacitat i resisteix 1000V de tensió inversa. A veure que passa.