[qrpcat] Fwd: Fwd: Mira que antenas hace este hombre luego te pones en su pagina

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dic set 10 14:04:05 CEST 2014

Hola llista,

Perdoneu el missatge anterior. Ha sortit sense voler.

Ara, després de les vacances, que tinc una connexió a internet decent
m'he mirat les antenes del DL7PE i en la meva modesta opnió tornem a
les antenes "màgiques" que ja hem comentat algun cop en aquesta
llista. Dat i beneit és una antenna vertical molt curta amb bobina de
càrrega a la base (com una de mòbil per exemple) i la novetat és que
en lloc de pla de terra utlitza la malla del propi coaxial com a
radial. Com en altres casos similars el resultat és altament depenent
de per on passi el coaxial ja que forma part de l'antena.

Us adjunto l'article que va escriure a Antennex i un enllaça a una web
amb l'explicació teòrica del funcionament
http://www.eh-antenna.fromru.com/theory3.html

El meu dubte és: funciona millor que la mateixa antena amb radials de
fil/bobines per la banda en qüestió? Personalment ho dubto. Utilitzar
el coaxial com a contra-antena pot ser molt útil en determinades
circumpstàncies (suport aïllant disponible, possibilitat de posar-la
penjada en alt...) però no crec que siguin generalitzables,
especialment per HF ja que la proximitat a terra o estructures
metàl.liques arruïnaran la radiació.

Aquesta opinió és de franc, si en voleu una diferent soborneu-me :-)

73's de Toni

Name: dl7pe_microvert.pdf
Type: application/pdf