[qrpcat] FT-817 , bateries i antenes

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim set 16 10:22:43 CEST 2014

Hola llista,

Com a continuació d'una conversa amb EA3HLF volem plantejar aquest
tema: bateries i antenes per operació portable en decamètriques. Hem
parlat del FT-817 ja que és l'equip que tenim però pot ser aplicable a
qualsevol altre.

Per part meva faig 3 distincions en aquest tipus d'operacions en
funció de la quantitat de suor exigida per arribar al QTH operatiu:
1.- Operació a cotxe parat: no cal caminar, per tant el pes no està
limitat i podem utilitzar el cotxe com a font d'electricitat i pel
muntatge d'antenes.
2.- A peu a curta distància del vehicle: No podem utilitzar el cotxe
com element auxiliar de l'estació però la curta distància fà que el
pes i el volum no siguin un problema. Si cal es poden fer diversos
viatges carretejant el material.
3.- Excursió a peu (o a gran distància del vehicle): estem limitats al
material que puguem portar a la nostra motxilla.

Fins ara les meves operacions quasi (només un cop va ser a peu) han
estat totes del tipus 1 i 2.

s'admeten comentaris, suggeriments, idees...