[qrpcat] Operació en portable

RAUL MARTINEZ PUEBLA rmartinez a ub.edu
dic set 17 19:05:55 CEST 2014

Sorry, m'he oblidat la foto.

De: RAUL MARTINEZ PUEBLA
Enviado el: miércoles, 17 de septiembre de 2014 19:02
Para: 'Joan Tubau'; Llista QRP.CAT
Asunto: RE: [qrpcat] Operació en portable

Jo ara tinc  el dubte de què comprar-me per operació mòbil. Aquest cap de setmana no crec que pugui muntar la parada a prop del cotxe, de manera que em caldrà una bateria per al FT817, la que porta de sèrie em dóna per mitja horeta (si arriba). Havia pensat en una de plom, de 7A, però tampoc tinc amb què carregar-la. Bé, tinc una carregador homebrew que vaig heretar del meu oncle, però no sé ben bé com funciona. Adjunto foto del panell frontal. Em sembla que la feia servir per la bateries dels avions de R/C, de manera que no crec que pugui carregar cap bateria gran. Sembla que els botons estan serigrafiats fins a poc més de 1Ah, però no sé si es tracta de la corrent de càrrega o de la capacitat de la bateria que vols carregar. Encara que, ara que m'ho miro, pels voltatges que posa potser no està pensat per bateries de plom, sinó per les NimH, això d'anar en salts de 1,2v...

Altra cosa que m'estic mirant són els PowerBank aquests que són de Liti. N'hi ha algun de 12v amb capacitats de fins a 10Ah que fan bona pinta... Carets, això sí.

Sobre antenes no us puc dir res, no en tinc cap per operació mòbil (ja ho sé, Toni: ni a casa), però el que m´ha semblat molt pràctic es allò de la canya de pescar amb un fil i un acoblador petit. Només cal un suport per posar-la dreta (i si es pot enlairar una mica, millor), i ja està.

Salutacions,

Raúl
EA3HLF