[qrpcat] MST-400 Finalment acabat!!!

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim abr 28 10:13:01 CEST 2015

Hola llista,

Fa dies que no escric degut a que he estat FENT coses: després de dos
anys (!) finalment puc donar per acabat el meu MST-400. La veritat és
que estic encantat amb el resultat obtingut: un receptor més que
digne, fins i tot a la nit en 40m, una transmissió neta i un abast
superior al FT-817 gràcies a la compressió de RF.

La veritat és que el resultat final s'assembla poc al muntatge previst
pel seu creador (VK2DOB).He incorporat:
- Encòder òptic enlloc del mecànic.
- Atenuador de RF a l'entrada.
- Processador de veu en RF.
- Control automàtic de guany (AGC).
- S-meter diferent del del kit.
- Segon filtre de cristall.
- Generador de to per ajustar antenes.

El problema principal ha estat com encabir-ho tot en l'espai
disponible. Especialment el filtre de cristall a la placa de circuit
imprès.

Us deixo les fotos del filtre. Està fet amb 4 cristals de 10MHz de
perfil baix, seleccionats amb una diferència de freqüència entre ells
menor de 25Hz (9.999,99MHz a 10.000,024MHz). Vaig comprar un lot de 50
cristalls a ebay per 3 euros i amb un oscil.lador i un freqüèncímetre
els he anat provant fins a trobar els 4 millors.

No és molt bonic però entra a l'espai disponible. El primer pas va ser
treure el diode D6 de la placa i substituïr-lo per dos terminals de
circuit imprès. El vaig tornar a posar soldat als terminals, però
aquests són un bon punt d'inserció pel nou filtre. Vaig fer la placa a
mida tallant amb una fresa de dremel i es posa en el lloc de D6 el nou
filtre que incorpora també un diode i una resistència. El que he fet
és duplicar el fitlre original, de manera que ara en RX té 8 pols i en
transmissió 4 igual que abans. Vegeu l'esquema adjunt.

Seguirem informant ja que hi ha més novetats.

Name: filtre_cristall_10MHz.jpg
Type: image/pjpeg