[qrpcat] Presentació nou radio-aficionat EA3HTP

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div feb 6 12:02:19 CET 2015

S'està citant Joan Amigó <joanamigo a gmail.com>:

> Us volia fer una pregunta, suposo que per vosaltres molt tonta, jo no sóc
> radioaficionat, sóc SWL (diexiste), i el meu problema com no podría ser
> d’una altra manera, és que visc en un bloc de pisos, és complicat posar una
> antena dalt de la teulada del bloc de pisos,

A la llista hi ha diverses persones amb situacions semblants a la
teva. L'únic avantatge d'un escolta sobre un emissorista és que no
pots provocar interferències als veins.

> empenyada en que no vol que el cable de baixada sigui per la part del davant
> que dona al carrer i passaria per un costat del seu balcó, i vol que el faci
> passar per la banda interior, i si ho volia fer per la part del davant, és
> perquè a més l’habitació on tinc la ràdio és a una habitació del davant del
> balcó, si ho faig passar pel darrere, el cable de baixada té de travessar
> tot el pis fins a la ràdio, pràcticament 12 metres més de cable.

Quin és el teu interès? Ona llarga? Decamètiques? V-UHF?
Segons quin sigui les solucions poden ser unes o unes altres.

D'entrada la longitud del cable de baixada no és un problema, ja que
poden compensar-se les pèrdues amb un amplificador.

> Que sabrieu en plan casolà quina mena d’antena podria fer per rebre millor
> les senyals?, tinc una antenna activa Sony AN-1, també hi poso a vegades un
> cable de 8 metres de llarg, però capto més sorolls que una altra cosa,
> hauria de ser algo interior, i si es tractés de tirar un cable més llarg, el
> puc fer sortir pel balcó i com que estic en un quart pis, uns 10 o 12 metres
> segurament que ho podria fer mpenjar avall sense problemes.

Per triar una antena, primer cal determinar quin és al problema que
tens amb les actuals, ja que les solucions poden ser diferents:

- Manca de senyal: per exemple espais interiors en pisos baixos
rodejats de construccions més altes.
- Ineficiència de l'antena: antenes curtes respecte a la longitud
d'ona de la banda en qüestió.
- Soroll difús: soroll uniforme, no sintonitzable i present en moltes bandes.
- Interferències: soroll puntual en algunes freqüències que desapareix
en sintonizar.

Fins ara.

Toni, EA3ERT