[qrpcat] Sol·licitut ajut per muntar una antenna

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dij feb 12 18:04:24 CET 2015

Hola llista,

> De sintonitzador/acoplador d'antenna no en tinc cap, aquests
> aparells he preguntat al Sr. Google i veig que n'hi ha bastants de
> MFJ, no sé si són millors o pitjors que altres, però suposo que
> siguin de la marca que siguin es deuen poder aconseguir per aquí, oi?.

Poden aconseguir-se sense problemes. Vigila que els de transmissió són
molt cars per a l'aplicació que tu vols. Poden construir-se de forma
senzilla i barata. Mira't aquesta web per exemple
[http://www.mds975.co.uk/Content/aerials2.html]

> L'antenna loop puc mirar de fer-me'n alguna a veure que tal
> funciona, que també he vist alguns tutorials i no semblen massa
> difícils de muntar, l'unic que es deu tenir de fer quan està acabada
> per millorar la senyal deu ser, moure l'orientació del loop fins a
> aconseguir la millor senyal, veritat?.

S'han de fer dues coses: sintonitzar l'antena ja que és de banda molt
estreta i quan et mous 30-50KHz ja has de retocar-la i girar-la per
captar el senyal, ja que són directives.

El que siguin de banda estreta és pesat ja que en sintonitar el
receptor, has d'anar retocant l'antena, però és molt bó ja que elimina
una gran part del soroll.

73's de Toni, EA3ERT