[qrpcat] Antena Morgain: misteri descobert?

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dij jul 9 13:29:08 CEST 2015

Hola llista,

Parlant d'antenes, ja fa temps que estic donant-li voltes a la
morgain. (Per a qui no la conegui us adjunto el tutorial de EA6XD que
possiblement és el més difós.)

El cas és que no he aconseguit trobar enlloc una explicació coherent
de COM funciona. És ben sabut que funciona bé, però perquè? Vaig
demanar-ho al forum de URE fa un any i encara espero una sola
resposta...

Avui l'excés de cafeïna m'ha il.luminat (o al.lucinat no ho se) però
se m'ha ocorregut una explicació del seu funcionament. La teniu en el
fitxer adjunt dibuixat a boli (només hi ha dibuixada una branca del
dipol, l'altra és simètrica). Al final és un dipol de 40m amb un stub
de 1/4 d'ona que en 80m funciona com una bobina de càrrega. Aquesta
bobina té mitja espira però de molt perímetre.

Si a algú se li acud una explicació millor, si us plau no deixeu de
comentar-la.

73's de Toni, EA3ERT
Name: TUTORIAL_DE_MONTAJE_ANTENA_MORGAIN_-_EA6XD_OCTUBRE_2009.doc
Type: application/msword