[qrpcat] Tecnologia KISS

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dic oct 7 14:49:02 CEST 2015

Hola llista,

Escrivint de les novetats de OZQRP.COM m'ha vingut al cap una reflexió
tecnològica.

Suposo que molts coneixeu l'acrònim KISS (Keep It Simple, Stupid) que
bàsicament vol dir que no et compliquis innecessàriament la vida.

En la meva modesta opinió això s'està portant al límit en la tendencia
minimalista en el disseny d'alguns equips de ràdio (per exemple els
famosos de EA3PD o els que està fent el EA-QRP-Club). Això fa que
siguin equips de demostració però dificilment utilitzables de manera
habitual per fer ràdio. Estem caient en el KISS (Keep It Stupidly
Simple) fem-ho estúpidament senzill.

La realitat actual que observo en la fabricació de kits, és que a cada
revisió del circuit (Bitx, Iler, MST) els dissenyador AFEGEIXEN
components. Encara que augmentin lleugerament la complexitat,
s'obtenen uns equips amb bones prestacions i que realment serveixen
per fer ràdio, no unes meres joguines d'exposició.

Cadascú valorarà que construeix però personalment prefereixo gastar el
meu temps i esforç en fer ràdios que pugui fer servir diàriament. Es
veritat que pot resultar lleugerament més car i més complex però val
la pena.

73's de Toni, EA3ERT