[qrpcat] ***filtros a cristal en escalera

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div set 25 10:14:28 CEST 2015

Hola Rafa i llista,

S'està citant Rafael Leal <leal.estelles a gmail.com>:

> Estoy pensando en aplicar a mi iler-40  una inyección de anabolizantes y
> esteroides....  Estoy contento con el, eh?!  pero quiero experimentar
> mas todavía.

De això es tracta!

>   mi objetivo seria mejorar la cadena que forma el filtro en escalera de
> cristales de cuarzo.

És una bona idea. Jo ho he fet en el meu MST400 que té un disseny molt
semblant al Iler: cadena FI reversible amb ne602-filtre-ne602

> Por Ej. poder seleccionar el ancho de banda  a voluntad con dos o tres
> posibilidades -entre 1,8 a 2,4-.

Això pot fer-se incorporant uns varicaps a la pota de massa dels
condensadors del fitlre. Per exemple el K-1 de Elecraft ho fa, però
només té una utilitat real en CW, no en SSB. Busca l'esquema a internet.

En modificar el filtre, has de tenir en compte algunes coses:

1.- En l'Iler el mateix filtre s'utilitza en RX i TX. Qualsevol
modificació que facis afectarà a la transmissió.
2.- Els filtres menors de 2,1-2,2KHz apenes són utilitzables ja que en
disminuïr l'ample del filtre cada cop la veu és menys intel.ligible.
Per descomptat això també passa en TX cosa que fa la nostra
transmissió pitjor.
3.- En afegir elements, el filtre atenua més. Cal compensar-ho amb més
guany. Si l'equip va sobrat, senzillament pujant el volum n´hi ha
prou, però en TX tindrem menys potència.

En la meva modificació, el filtre només funciona en RX quedant TX
igual. Pots veure l'esquema i les fotos a la web
http://qrp.cat/projectes/mst400/

> Algún compañero que tenga alguna idea - sugerencia? todo sera bien recibido.

Ja li has posat un atenuador de RF? Milloraràs més que amb el fitre si
no el tens.