[qrpcat] Muntatge kit

Jesús Reverte ea3hvg a gmail.com
div ago 26 14:21:07 CEST 2016

Toni, moooooolt agraït pels teus comentaris.

receptor no tinc, pero un company de feina a qui li agrada també "el
cacharreo" hm'ha prestat algo millor. Un frequencimetre, exactament aquest:

http://es.aliexpress.com/store/product/Durable-0-1MHz-to-65MHz-RF-6-Digit-Blue-Led-Signal-Frequency-Counter-Cymometer-Tester-HY/927675_32256110642.html?spm=2114.04010208.3.161.IjwLzf&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_3_10057_10056_10065_10037_10055_10054_10044_10043_301_10059_10058_10017_107_10041_10060_10042_10061_10052_414_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_4&btsid=e4eb8416-926e-4111-9f88-176257b9fe53

Amb aixó he ajustat el BFO exactament a la freq. indicada al manual, y amb
un fil de 10m connectat a la capsa Ilertenna, que també tinc muntada, he
aconseguit sintonitzar.

El problema eren les ferrites de les bobines que fan els filtres de
recepció. No les vaig tocar, estaven tal i com venen al kit, i era molt
enfonsades avall.

Quan les he pujat arran de carcasa, o una mica més, ja he sentit força
soroll. En moure el DDS ja he trobat qso de CW avall i de veu amunt de la
banda. :) :) :)
El que em passava es que en tenir sintonitzat un QSO, de mica en mica, i
sense tocar res, s'anava 'esvaint'. Com fent un fading cap a un QRM suau...
i no se a que es degut. Fins i tot l'altaveu de tant en tant feia un
pedardeig, semblant al que es produeix quan les bateries s'esgoten, no se
si m'explico, i faig servir una font que pot donar fins a 20 amperes i
13,8v fixos...

Aixó a casa dels meus pares, amb el fil estés al jardí, entre dos arbres.
Al meu pis, a Molins de Rei, amb el fil estès pel menjador, RES DE RES...
Ho veuieu normal?

Una pregunta per continuar fent les proves de recepció: El acoblador
Ilertenna no em cal, veritat?
I l'antenna pot ser un troc de fil mes curtet (per rebre, vull dir).

Toni, em reitero, enormement agraït pels teus comentaris. Ara ja a casa
reprenc les proves i torno a escriure, amb fotos.

73's EA3HVG. Jesús.