[qrpcat] NE602 a baixa tensió

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim feb 16 12:03:10 CET 2016

Hola llista,

Com que crec que pot ser interessant, apunto un problema que té en
EA3HOA amb un processador de RF per micròfon.

La idea és crear un circuit seguint el disseny de PA0FRI
[https://pa0fri.home.xs4all.nl/Diversen/DSBclipper/dsb-clipper.eng.htm]
que es pugui incorporar dins del micro de ma del Yaesu FT-817. El
problema amb que s'està trobant és que al connector del 817 només hi ha
disponible 5V per alimentar el circuit i el NE602 necessita 5,5V per a
començar a oscil.lar i 6V per a ser estable.

S'admeten idees!

Per banda meva, després de descartar diverses coses se m'ha ocorregut
canviar la polarització del transistor al OL.
Cal posar una resistència entre la pota 6 i el positiu (que quedarà en
paral.lel amb la resistència interna de 18K) i agumentarà la tensió de
base per a iniciar l'oscil.lació. Tot és provar-ho.

Adjunto l'esquema interior del NE602.

Feliços invents.

Toni, EA3ERT

A non-text attachment was scrubbed...