[qrpcat] Radials per a vertical HF?

Arnau Perelló aperello a gmail.com
dll oct 22 22:38:39 CEST 2018

Gràcies Toni pels comentaris.

El primer analitzador d'antenes sembla una molt bona opció pel preu.
En el segon enllaç veig que es mostra el mateix del primer  (sense
caixa). Cercant la referència que has dit veig que ara mateix hi ha el
següent (amb caixa) en oferta (per si a algú de la llista també li
interessa):

https://es.aliexpress.com/store/product/SARK100-1-60MHz-HF-ANT-SWR-Antenna-Analyzer-Meter-Standing-Wave-Tester-for-Ham-Radio-Hobbyists/1841016_32808431325.html?spm=a219c.12010108.1000016.1.27cc1e9fsJIaLM&isOrigTitle=true

Entre els compradors hi ha qui diu que s'ha de calibrar abans amb unes
càrregues fictícies de 150, 274 i 50 Ohms. Suposo que ho explicarà al
manual.

I pel que fa a l'atenuador en pi, veig que hi ha un opció a
l'aliexpress encara més econòmica, però de 50 Ohms:

https://es.aliexpress.com/store/product/100-nuevo-de-alta-frecuencia-resistencia-RFR50-250-RFR-50-250-RFR-50-250-50-ohmios/1980358_32840358768.html?spm=a219c.12010108.1000016.1.cb553ad5jUwsVf&isOrigTitle=true

Aquí calen 5 resistències en lloc de 4 (oi?)  Però per un preu ridícul.

Malauradament no disposo actualment de transmissor en banda correguda
per fer les proves. Espero doncs amb candeletes l'analitzador.

La baixada és un mer tros de coaxial d'uns 5 metres també. No havia
pensat en la possibilitat que dius de que es pugui comportar com un
radial. Per esbrinar-ho, canviaries la longitud?

73,
Arnau