[qrpcat] Kits i diverses coses d'internet

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
dis ago 3 20:50:51 CEST 2019

Hola llista,

Fa temps que vaig molt embolicat de feina i família i no escric per
aquí. Recordeu que la llista és oberta i que qualsevol pot escriure i
compartir experiències.

Algunes cosetes que he vist per la xarxa:

- Un kit de walki per 10m per 45 US $
[https://www.ebay.com/itm/29-6-MHz-single-channel-FM-radio-Transceiver-diy-kit-for-ham-radio/153542897180?hash=item23bfdeae1c:g:2OQAAOSwupRauaVi]

- Un micro VNA de procedència xinesa. No és el millor instrument del món
però un un rang dinàmic de 70dB fins a 300MHz és més que suficient per
la majoria d'experiments amb filtres i antenes. El millor és que costa
sobre 50-60US$
[https://www.ebay.com/itm/50KHz-900MHz-Vector-Network-Antenna-Analyzer-Kit-MF-HF-VHF-UHF/153559074865?hash=item23c0d58831:g:rr0AAOSwh~1dIwff]

- Hans de qrp-labs porta venuts 8.000 (!!!!) kits QCX
[http://qrp-labs.com/qcx.html] Qui ha dit que la construcció domèstica
ha mort????

- Des d'Indonèsia Hambuilder ven kits i equips complerts per preus molt
assequibles. Per exemple un transceptor d'SSB per 40m muntat i amb caixa
145 US$.
[https://www.ebay.com/itm/HBR1HF-40m-Mono-Band-HF-Transceiver/173902852852?hash=item287d6af2f4:g:TjEAAOSwUjhc2qyA].
Avui en dia qui no té ràdio és perquè no vol.

- Un producte ideal per a desoldar components difícils (relés, integrats
amb moltes potes...) és ChipQuick
[https://www.chipquik.com/store/index.php?cPath=200&osCsid=k66cvep35k0jnflf8gr8g586o4]
És una soldadura d'estany i bismut que té un punt de fusió molt baix.
Això permet que un cop escalfada amb el soldador trigui uns quants
segons a solidificar-se i dona temps a escalfar les altres potes del
component.

Estic gaudint de vacances a Menorca, miraré d'activar algun monument o
similar en 40m ssb des del cotxe (tot i que no en QRP).

De moment res més. Ens sentim.

73's  de Toni, EA3ERT