[qrpcat] Analitzadors antena

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim jul 23 11:20:30 CEST 2013

Hola llista,

> Suposo que només amb un analitzador sabría la impedança i a quina
> freqüència ressona l'antena. Són massa cars només per comprovar una
> antena...

Però són un instrument genial per a tenir al laboratori. No només per
mesurar antenes sinó també filtres, impedàncies d'entrada
d'amplificadors...

> Sabeu si hi ha alguna opció econòmica per ordinador (tipus circuit
> electrònic via USB) ?

Aquí en tens un http://www.foxdelta.com/products/aaz.htm en EA3HLF
n'acaba de demanar un. Quan l'hagi muntat ens pot explicar com va.

En kit hi ha aquest
http://www.ahars.com.au/htm/jst_aerial_analyser_kit.html per 102 Euros
(els preus sòn en dòlars australians)

Mirant per internet ara hi han força alternatives. Cerca a l'ebay
americà (ebay.com) per "shark100" el preu és d'uns 98$ muntat i posat a
casa.

Això juga en una altra lliga però és un analitzador vectorial de
xarxes, que també serveix per mesurar antenes

http://www.ebay.co.uk/itm/0-1MHz-550MHz-USB-sweeper-analyzer-attenuator-SWR-bridge-SMA-Cable-Antenna-/231009867045?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c942d525#ht_5556wt_1024

> Pel que fa a la cobertura, em lliga força amb les gràfiques, on es
> veu que cobreix uns 600KHz sense passar de 1,5 de ROE.

Normalment els amples de banda es refereixen a 2 de ROE

> Respecte a les mesures (des del final del coaxial), he mirat l'antena
> sola i l'antena amb balun i pràcticament no he notat variació.

Bon símptoma! Això vol dir que el balun funciona correctament.

La veritat és que no tinc experiència amb cúbiques i potser aquest
ample de banda és perfectament normal. Malgrat que per igual longitud de
boom són les milloors antenes, sempre les he trobat mecànicament
difícils de construir i molt aparatoses per posar en una comunitat de
veins, per això quan he pogut he tingut yagis (ara ni això.)

73's de Toni