[qrpcat] MST 400

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dll jul 29 10:45:08 CEST 2013

Hola llista,

Aquest cap de setmana he pogut treballar una mica en el MST.

Com que he fet unes quantes fotos, per no sobrecarregar la llita les he
penjades a la web [http://qrp.cat/projectes/MST400/]

He posat un connector a la línia d'antena de RX per a poder fer
projectes diversos sense haver de tocar la placa. De moment hi ha un
pont (jumper) que creua el connector i el RX funciona igual que abans de
fer la modificació.

En la mateixa línia he posat separadors metàl.lics i plaques en blanc
per deixar espai als futurs mòduls. No tinc cap ganes que un cop estigui
tot cablejat i funcionant hagi de desmuntar-ho per taladrar el xassis
per posar noves plaques.

Despés de força temps barallant-me per fer reixes d'altaveu dignes,
vaig trobar a internet el mètode que podeu veure: als "xinos" es compra
una reixeta metal.lica pel lavabo (1 euro) i es fa servir de plantilla
pel taladrat. Personalment primer he marcat amb un retolador els forats
de fixació de l'altaveu. Posteriorment he situat la plantilla al seu
interior i he marcat els forats. Com que el meu altaveu és ovalat
(procedent de una TV) he desplaçat la plantilla a la dreta, fent
coincidir les marques amb els forats per obtenir una reixa ovalada. Un
cop he estat satisfet amb la distribució, he taladrat un forat i he
fixat la reixa amb un cargol. Alehores es posicíona fent coincidir la
resta de marques i es fa un segon forat. Es fixa amb un altre cargor.
Ara, amb la plantilla sòlidament fixada es taladren tots els forats de
l'esquerra. Es mou la plantilla i es torna a fixar i es taladren els
forats de la dreta. Es retira la plantilla i s'eixamplen els forats a la
mida requerida. Finalment amb un escariador s'eliminen les "barbes" que
deixen les broquen en el metall. (Bé, de fet aques pas és comú en
qualsevol feina de taladrat.)

He hagut de modificar lleugerament el xassis interior i el circuit
conformador de l'encodes ja que sinó les peces no entraven correctament.
No se com m'ho faig però fins i tot utilitzant una caixa gran sempre
m'acaba faltant espai!

73's de Toni