[qrpcat] Després del Mercaham

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim jun 11 12:31:42 CEST 2013

Hola llista,

Dissabte passat en EA3HLF, EA3HOA i jo mateix vàrem estar de compres
pel MercaHam de Cerdanyola. -Sí, sóc una mica masoquista per fer 500Km
de carretera.- Per la part que em toca a mí (ells ja ho diràn) va
resultar fructífer i vàrem passar un dia prou entretingut.

Entre d'altres andròmines vaig adquirir un walki difunt (yaesu FT-411)
per 5 euros. Originalment no mostrava cap signe de vida. Desprès d'un
mínim de tractament el display funciona i transmet correctament però la
recepció no acaba de funcionar. He de seguir investigant però ara no
tinc prou temps (per les dimensions mínimes requereix força paciència i
temps). Queda en stand-by per més endavant.

També vaig adquirir dos artefactes per 5 euros la peça amb la intenció
de recuperar el material (especialment les caixes metàl.liques). Resulta
que un d'ells és un medidor de camp per TV analògica de la casa Promax.
Després de remenar-lo una mica, funciona perfectament i cobreix des de
45MHz fins a 850MHz. Té dial digital, recepció AM-FM, S-meter calibrat
(com no, és un medidor de camp!) i atenuador d'entrada. L'he estat
provant per rebre'm a mi mateix en 6 i 2m i per rebre la FM musiquera.
Com a receptor musiquero és espectacular, amb diferència molt millor que
el meu Sony SW7600.

Altres coses: la propagació en 6m moltes tardes és espectacular. Amb la
meva mínima estació: 1/4 d'ona vertical i transverter de l'any '80 amb
10w de sortida he fet força contactes per la poca estona que m'hi he
dedicat.

Seguirem informant.

Toni, EA3ERT

PD: Josep Ma. recorda desmuntar els meus suports dels elements de
l'antena de 2m abans d'endur-te-la.