[qrpcat] Diversos

EA3ERT ea3ert a qrp.cat
diu maig 12 11:38:10 CEST 2013

Hola llista

Al 10/05/13 02:29, En/na RAUL MARTINEZ PUEBLA ha escrit:
> Buenas,
>
> En contra de lo que dice Toni, de aburrido, nada. Que tenga un segundo hijo (o que acepte uno de los míos una temporada) y luego hablamos :-)

No em referia a que cadascú estigui avorrit, sinó que la llista està
avorrida degut a que ningú escriu res...

> No tengo tiempo de hacer nada serio, aunque alguna chorradita voy haciendo.

Jo tampoc. Però com que la meva feina es fa per ordinador si que tinc
temps de llegir coses a internet que són les que us poso.

> La primera ha sido un analizador de audio en kit, el Velleman vpa20: http://www.vellemanprojects.eu/downloads/0/infosheets/k8098_uk.pdf
> El objetivo ha sido puramente lúdico, aunque me ha servido para comprobar (a grosso modo) el correcto funcionamiento de los filtros de audio para SSB y CW del Engendro-1. No ha pasado de ser un divertimento, pero es chulo.

Doncs sí. És una passada el que pot fer-se avui en dia amb un
microcontrolador i quatre peces més.

> La segunda chorrada ha sido coger un caja, meter dentro dos baterías "cascadas" del Roomba que ya no daban la tensión que tenían que dar (14 en vez de 18), y conectarles un LM7812 y un par de condensadores. Y hala, ya tengo un pack de baterías portátil para llevarme los receptores o los walkies a donde me dé la gana. No dan toda la intensidad que se podría esperar, pero aún así tengo 2Ah en cada batería. Más que suficiente para experimentar un rato y, sobre todo, la ventaja de haberme quitado de en medio un par de trastos.

Com a reciclatge OK, pero com a portalbe abulta molt, pesa molt i
proporciona poc corrent. Mira't les bateries per modelisme RC que hi ha
a ebay. Tenen una alta densitat d'energia i estan bé de preu.

> Y la tercera y última chorrada, está en las fotos que os adjunto.

Tinc un receptor de FM musiquera amb un TDA7000 muntat en el mateix estil!

> Por cierto: sobre la propuesta de Toni de ir al MercaHam de Cerdanyola, pues que me apunto.  A ver si hay más asistentes y nos vemos las caras en directo.

Per la meva part, aquesta proposta ja és vella. Quan la vaig fer tenia
el cap de setmana lliure. Ara mateix, el dia 7 a la nit encara he de ser
a Tremp en un acte de l'ANC. El 8 tenia un aniversari però han passat
coses i encara no se com anirà. No se encara la resta de programació del
cap de setmana però baixant dissabte al matí amb la família potser serà
difícil que arribi a l'obertura del Mercaham (que és quan hi han les
millors oportunitats) potser diumenge. Ho concretaré quan s'acosti la data.

> Y sobre el medidor R-L-C-TR-D que te compraste en eBay, Toni, me ha gustado y me he pedido otro. Ya veremos cuándo llega, porque en la ficha ponía que hasta finales de Mayo no empezaban a servirlos. Pero bueno, para lo que ha costado, no me importa esperar.,

De fet, jo l'he comprat com a comprovador de transistors ja que per L-C
tinc el kit de l'EA-QRP que funciona de conya.