[qrpcat] Antena per 28 MHz

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dll maig 13 13:57:39 CEST 2013

EA3FRI: ja has refet l'antena? O posaràs una altra cosa? Si l'espai no
és un problema, modificant antenes de 27 es poden fer coses bestials per
pocs diners. A www.locuradigial.com tenen directives de 4 elements per
27. Amb 200 i escaig euros pots enfassar 4+4 elements per 10m i
trencar-ho tot! El problema és l'estructura de suport (pot ser un màstil
telescòpic) i, sobretot, els vents.

Hola llista !

Veig que això s'anima i hi han moltes coses interessants per comentar.
Anem a pams.
Sí, ja estic ressucitant la cúbica. El principal problema ja està resol : Ja he encabit el G-250 dins la torreta i també els 3 casquillos que actúen de coixinet i ha quedat encara millor que abans, ja enviaré fotos.
L'altre problema serà aixecar l'antena, doncs els trams de torreta pesen molt més que els màstils. Tinc pensat aixecar-la amb el mateix sistema, o sigui, la torreta fixada a un pilar de la terrassa i anar afegint els trams per sota. Tinc pensat aixecar-ho amb un tràctel que portava sempre dins el meu vell Lada Niva per si em quedava encallat, està per veure com anirà...

Respecte el que comentes Toni, carai !! Si em dius com enfasar les dues directives, encara sòc a temps de repensar-m'ho, doncs encara haig de muntar els elements al boom. M'imagino que les dues antenes han d'estar força separades i això complica l'estructura de suport com comentes...

Gràcies i salutacions de Joan EA3FRI.