[qrpcat] Acoblador antena, distància de placa condensadors, millors dissenys, etc.

Arnau Perelló aperello a gmail.com
dis des 15 00:59:42 CET 2018

TNX Miquel i Toni,

En un altre lloc he vist uns càlculs diferents  per a acobladors de
diferent configuració (*) però entenc que en la configuració pi el
voltatge del condensador de la banda de l'antena només dependrà de la
impedància de l'antena.

Si V és el voltatge RMS (70V del costat de la ràdio)  entenc que el
màxim voltatge que hi
haurà és 70*sqrt(2) .

Sembla ser que els condensadors de buit poden a la pràctica aguantar
uns voltatges molt  elevats abans d'arquejar fins i tot amb distàncies
entre plaques mínimes (suposo que amb condicions d'humitat mínimes).
D'aquí que els resultats pràctics siguin sorprenents fins o tot amb
QRO. (segons Handbook del 1964, quan encara s'atrevien a publicar
aquestes dades experimentals, mig milímetre aguantava 1200 V abans
d'arquejar! (veure enllaç més avall).

No obstant, fins que no ho hagi provat millor em callo.

73 Arnau EA3FNT

(*) https://www.eham.net/ehamforum/smf/index.php?action=printpage;topic=34665.0