[qrpcat] Analitzadors antena

Joan Tubau j_tubau a yahoo.es
dim jul 23 11:58:34 CEST 2013

Moltes gràcies per la info !!

Al reprendre l'afició, vaig pensar que una manera de millorar seria posar una millor antena...
Sí, les cúbiques són aparatoses...amb els inconvenients que això comporta de cara al seu muntatge i elevació, i sort que és per 10m i visc en una casa aïllada, no m'imagino el que deu ser per 40 o 80 m !!!

Acostumat amb una vertical 5/8, en general el canvi ha estat bestial, per això encara m'ha quedat moral per reconstruir-la...

73's de Joan EA3FRI

________________________________
 De: "ea3ert a qrp.cat" <ea3ert a qrp.cat>
Para: qrpcat a qrp.cat
Enviado: Martes 23 de julio de 2013 11:20
Asunto: [qrpcat] Analitzadors antena

Hola llista,

> Suposo que només amb un analitzador sabría la impedança i a quina
> freqüència ressona l'antena. Són massa cars només per comprovar una
> antena...

Però són un instrument genial per a tenir al laboratori. No només per mesurar antenes sinó també filtres, impedàncies d'entrada d'amplificadors...

> Sabeu si hi ha alguna opció econòmica per ordinador (tipus circuit
> electrònic via USB) ?

Aquí en tens un http://www.foxdelta.com/products/aaz.htm en EA3HLF n'acaba de demanar un. Quan l'hagi muntat ens pot explicar com va.

En kit hi ha aquest http://www.ahars.com.au/htm/jst_aerial_analyser_kit.html per 102 Euros (els preus sòn en dòlars australians)

Mirant per internet ara hi han força alternatives. Cerca a l'ebay americà (ebay.com) per "shark100" el preu és d'uns 98$ muntat i posat a casa.

Això juga en una altra lliga però és un analitzador vectorial de xarxes, que també serveix per mesurar antenes

http://www.ebay.co.uk/itm/0-1MHz-550MHz-USB-sweeper-analyzer-attenuator-SWR-bridge-SMA-Cable-Antenna-/231009867045?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c942d525#ht_5556wt_1024

> Pel que fa a la cobertura, em lliga força amb les gràfiques, on es
> veu que cobreix uns 600KHz sense passar de 1,5 de ROE.

Normalment els amples de banda es refereixen a 2 de ROE

> Respecte a les mesures (des del final del coaxial), he mirat l'antena
> sola i l'antena amb balun i pràcticament no he notat variació.

Bon símptoma! Això vol dir que el balun funciona correctament.

La veritat és que no tinc experiència amb cúbiques i potser aquest ample de banda és perfectament normal. Malgrat que per igual longitud de boom són les milloors antenes, sempre les he trobat mecànicament difícils de construir i molt aparatoses per posar en una comunitat de veins, per això quan he pogut he tingut yagis (ara ni això.)

73's de Toni