[qrpcat] Antenes et alter

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim jul 23 12:20:15 CEST 2013

Hola llista,

> Al reprendre l'afició, vaig pensar que una manera de millorar seria
> posar una millor antena...

Tens més raó que un sant.
Per cada cèntim en equip cal gastàr-se un euro en antena. El problema
apareix quan per limitacions d'espai no poses el que vols sinó el que
t'hi cap. És el meu drama de tota la vida en les bandes de 40 i 80. En
els últims 32 anys només una vegada he tingut espai al terrat de casa
per poder posar dipols sense escurçar per 80m. Moltes altres vegades
(com ara mateix) no m'hi ha cabut ni el de 40m sense plegar les puntes.

> Sí, les cúbiques són aparatoses...amb els inconvenients que això
> comporta de cara al seu muntatge i elevació, i sort que és per 10m i
> visc en una casa aïllada, no m'imagino el que deu ser per 40 o 80 m
> !!!

No he vist mai una cúbica amb rotor per aquestes bandes!
El que si que es fa són delta-loops de fil, amb un boom horitzontal
penjat a dal de la torre i els triangles de fil lligats per les puntes
amb vents a terra.

> Acostumat amb una vertical 5/8, en general el canvi ha estat bestial,
> per això encara m'ha quedat moral per reconstruir-la...

Si tens espai és una antena boníssima .
Ara com ara el meu problema no és l'antena (ja que tinc una yagi
tribanda desmuntada a casa) sinó la torre i el rotor. I de moment això
trigarà a arribar.

73's de Toni