[qrpcat] Antenes per pescar-hi ones

Raul Martinez rmartinezpu a gmail.com
dim des 9 00:56:55 CET 2014

Tens raó, tens raó… no és pas una antena de fil llarg, ha estat una badada per part meva. Prenc nota de treure’m la mania de dir-li així a aquest tipus d’antena. És un fil vertical i prou.

Sobre el toroide… doncs la informació que em dones és precisament la que necessitava. Encara dubto entre posar-hi grocs o vermells, perquè vull l’antena per a totes les bandes possibles, però és que 40 metres m’agrada molt. De qualsevol manera, suposo que amb un T68/6  ja faria... d’aquesta mida tinc un munt.

I de “entrometido”, res, és precisament el que necessitava: coneixements.

Moltes mercès,

Raúl

EA3HLF

De: Qrpcat [mailto:qrpcat-bounces a qrp.cat] En nombre de shekina1 a orange.es
Enviado el: martes, 09 de diciembre de 2014 0:22
Para: Llista QRP.CAT
Asunto: Re: [qrpcat] Antenes per pescar-hi ones

Amic Raúl,

A la vista del teu escrit voldría fer una puntualització perquè veig que és freqüent anomenar antenes de fil llarg a coses que no ho son. Una ANTENA DE FIL LLARG, per definició, és aquella la qual longitud és, com a mínim, DUES O TRES VEGADES la longitud d'ona de la freqüència utilitzada. En el teu cas, un fil de 7 m de longitud no és en absolut un fil llarg per a les freqüències de 3,5 a 28 MHz, en tot cas és una antena vertical, que no per això deixa d'anar bé. En Luis del Molino, EA3OG te alguns articles escrits sobre elles.

Respecte al UNUN, no et cal emprar toroide T-200 si has de treballar en QRP. Amb un T-68 en tens prou, fins i tot encara que treballis amb 20 W. I per bandes altes (>10 MHz) millor els toroides /6 (grocs) que els /2 (vermells)

No sé si he pogut ser d'ajuda o m'he "entrometido"

Salutacions,

Lluís, EA3WX

Enviado desde mi iPad