[qrpcat] MST-400 Finalment acabat!!!

RAUL MARTINEZ PUEBLA rmartinez a ub.edu
dic abr 29 10:37:44 CEST 2015

Felicitats!

El meu MST està pendent de fer una compra massiva de condensadors, però no trobo el moment (com sempre). De moment la prioritat és que el gran faci bé les divisions amb decimals i que el petit no es trenqui el cap saltant des del llit.

Una pregunta de profà: al filtre nou de recepció, per què no has posat un díode a la sortida per aïllar-ho en transmissió? Vull dir, després de C15. Sembla que el senyal pot tirar cap a X5-C14 si no hi poses un díode.

Com ja he dir, és un dubte de profà, potser la resposta és òbvia, però no al meu nivell...

Raúl
EA3HLF

-----Mensaje original-----
De: Qrpcat [mailto:qrpcat-bounces a qrp.cat] En nombre de ea3ert a qrp.cat
Enviado el: martes, 28 de abril de 2015 10:13
Para: qrpcat a qrp.cat
Asunto: [qrpcat] MST-400 Finalment acabat!!!

Hola llista,

Fa dies que no escric degut a que he estat FENT coses: després de dos anys (!) finalment puc donar per acabat el meu MST-400. La veritat és que estic encantat amb el resultat obtingut: un receptor més que digne, fins i tot a la nit en 40m, una transmissió neta i un abast superior al FT-817 gràcies a la compressió de RF.

La veritat és que el resultat final s'assembla poc al muntatge previst pel seu creador (VK2DOB).He incorporat:
- Encòder òptic enlloc del mecànic.
- Atenuador de RF a l'entrada.
- Processador de veu en RF.
- Control automàtic de guany (AGC).
- S-meter diferent del del kit.
- Segon filtre de cristall.
- Generador de to per ajustar antenes.

El problema principal ha estat com encabir-ho tot en l'espai disponible. Especialment el filtre de cristall a la placa de circuit imprès.

Us deixo les fotos del filtre. Està fet amb 4 cristals de 10MHz de perfil baix, seleccionats amb una diferència de freqüència entre ells menor de 25Hz (9.999,99MHz a 10.000,024MHz). Vaig comprar un lot de 50 cristalls a ebay per 3 euros i amb un oscil.lador i un freqüèncímetre els he anat provant fins a trobar els 4 millors.

No és molt bonic però entra a l'espai disponible. El primer pas va ser treure el diode D6 de la placa i substituïr-lo per dos terminals de circuit imprès. El vaig tornar a posar soldat als terminals, però aquests són un bon punt d'inserció pel nou filtre. Vaig fer la placa a mida tallant amb una fresa de dremel i es posa en el lloc de D6 el nou filtre que incorpora també un diode i una resistència. El que he fet és duplicar el fitlre original, de manera que ara en RX té 8 pols i en transmissió 4 igual que abans. Vegeu l'esquema adjunt.

Seguirem informant ja que hi ha més novetats.

73's de Toni

Aquest correu electrònic i els annexos poden contenir informació confidencial o protegida legalment i està adreçat exclusivament a la persona o entitat destinatària. Si no sou el destinatari final o la persona encarregada de rebre’l, no esteu autoritzat a llegir-lo, retenir-lo, modificar-lo, distribuir-lo, copiar-lo ni a revelar-ne el contingut. Si heu rebut aquest correu electrònic per error, us preguem que n’informeu al remitent i que elimineu del sistema el missatge i el material annex que pugui contenir. Gràcies per la vostra col·laboració.

Este correo electrónico y sus anexos pueden contener información confidencial o legalmente protegida y está exclusivamente dirigido a la persona o entidad destinataria. Si usted no es el destinatario final o la persona encargada de recibirlo, no está autorizado a leerlo, retenerlo, modificarlo, distribuirlo, copiarlo ni a revelar su contenido. Si ha recibido este mensaje electrónico por error, le rogamos que informe al remitente y elimine del sistema el mensaje y el material anexo que pueda contener. Gracias por su colaboración.

This email message and any documents attached to it may contain confidential or legally protected material and are intended solely for the use of the individual or organization to whom they are addressed. We remind you that if you are not the intended recipient of this email message or the person responsible for processing it, then you are not authorized to read, save, modify, send, copy or disclose any of its contents. If you have received this email message by mistake, we kindly ask you to inform the sender of this and to eliminate both the message and any attachments it carries from your account. Thank you for your collaboration.