[qrpcat] Primers passos en HF (20m)

Joaquim Barrera ea3htp a gmail.com
dim abr 19 16:00:51 CEST 2016

Bona tarda Salva, i a tothom en general,

- Cada braç té 6 trams d'un metre de longitud. No és el més òptim, però
allà on els vaig anar a comprar només en tenien d'aquesta longitud i em
vaig haver d'adaptar. Per acoblar-los els uns amb els altres els hi vaig
fer dos talls en forma de creu a un dels extrems de cada tub, de tal manera
que amb una brida metàl·lica quedessin ben ferms.
- Efectivament, la base de cada braç està inclinada uns 10 graus per
contrarestar la flexió.
- De + a - : 20, 16, 12, 10, 8 i 6mm.
- El càlcul està fet amb aquesta pàgina (
http://www.csgnetwork.com/antennaedcalc.html), ajustat a una freqüència de
14.100 MHz. Veuràs que dona uns 5.058 metres per braç. Vaig intentar
cenyir-me a aquesta mesura tot el que vaig poder, però realment els
ajustaments finals van ser a ull. Cal tenir en compte que l'equip que tinc
(Yaesu 450D) porta un acoplador automàtic que -diuen- pot ajustar fins a un
SWR de 3:1, tot i que recen penjada, l'antena donava 1,5:1.

Tu dispara totes les preguntes que vulguis, jo fa 2 mesos no en sabia res
en absolut, i mira, he acabat amb un dipol funcional a la façana. :-D

Contestant al Toni, el cable gruixut va ser cortesia d'un company que hi té
accés i me'l va proporcionar de franc.

Relacionat amb el balun, tinc un dubte. Si l'acoplador del transceptor
aconsegueix deixar el SWR pràcticament a 1:1, quina seria la necessita
addicional de posar aquest componen?

Salut i 73s a tothom!

El dia 19 d’abril de 2016, 14:49, <ea3ert a qrp.cat> ha escrit: