[qrpcat] Primers passos en HF (20m)

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dim abr 19 14:49:15 CEST 2016

Hola Salva i grup,

Ignoro com ha calculat l'antena en Joaquim, ja ho contestarà ell.
Hi ha centenars de programes i webs per a fer-ho. Fins i tot amb
calculadora i paer és fàcil de fer (Longitud=150*0.95*Freqüència en
MHz).

De totes totes et recomano que provis amb algun dels programes de
simulació d'antenes (no de càlcul de longitud)que hi ha. Jugar amb ells
permet aprendre moltes coses com, per exemple, veure els canvis que
provoca posar l'antena a diverses alçades. Jo utilitzo el MMANA,
funciona prou bé i és de franc [http://hamsoft.ca/pages/mmana-gal.php]

73's de Toni,EA3ERT

A 2016-04-19 13:46, EB3MA - Salva escrigué: