[qrpcat] Muntatge kit

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div ago 26 14:46:50 CEST 2016

Hola Jesús,

> Quan les he pujat arran de carcasa, o una mica més, ja he sentit
> força soroll. En moure el DDS ja he trobat qso de CW avall i de veu
> amunt de la banda. :) :) :)
> El que em passava es que en tenir sintonitzat un QSO, de mica en mica,
> i sense tocar res, s'anava 'esvaint'. Com fent un fading cap a un QRM
> suau... i no se a que es degut. Fins i tot l'altaveu de tant en tant
> feia un pedardeig, semblant al que es produeix quan les bateries
> s'esgoten, no se si m'explico,

Podria ser l'anomenat "motorboating" que és una oscil.lació d'àudio
degut a un mal desacoblament de la contínua o algun problema amb el CAG.
Ho fa sempre? Ho fa tant amb el volum baix com alt?

Prova a fer un pont entre C31 i C39. Hauries de rebre sense fading
encara que més fluix. Si és així, et confirmarà que el problema està al
CAG. Revisa la part de Q5 i Q6. Especialment condensadors electrolítics,
valors de resistències...

> Aixó a casa dels meus pares, amb el fil estés al jardí, entre dos
> arbres. Al meu pis, a Molins de Rei, amb el fil estès pel menjador,
> RES DE RES... Ho veuieu normal?

Completament normal.

> Una pregunta per continuar fent les proves de recepció: El acoblador
> Ilertenna no em cal, veritat?

No. L'ilertena és un acoblador per antenes de 1/2 ona. Dubto que el teu
fil sigui tan llarg.

> I l'antenna pot ser un troc de fil mes curtet (per rebre, vull dir).

Sí, però.... Com més curt i més desadaptat d'impedància menys rebràs. O
dit d'una altra forma necessites senyals molt forts per a rebre. Amb
aquest muntatge, estacions amb senyals de 9 amb una antena digna a dures
penes t'entraran. Les mes febles ni somniar-les.

Si no pots fer res millor posa un transformador de banda ampla 1:9 entre
el fil de l'antena i l'entrada del receptor. Com a mínim adaptarà una
miqueta la impedància. Si pots mira de fer un dipol, encara que hagis de
bobinar el fil sobre un tub de pvc.

> Toni, em reitero, enormement agraït pels teus comentaris. Ara ja a
> casa reprenc les proves i torno a escriure, amb fotos.

De res. Es fa el que es pot.
Fins ara.

Toni, EA3ERT